Descrieți noțiunile
- Web - este denumirea comună a World Wide Web, un subset al internetului format din paginile care pot fi accesate de un browser Web. Mulți oameni presupun că Web-ul este același ca și Internetul și folosesc acești termeni interschimbabil. Cu toate acestea, termenul Internet se referă de fapt la rețeaua globală de servere care face posibilă schimbul de informații care se întâmplă pe Web. Deci, deși Webul compune o mare parte din Internet, dar nu sunt unul și același lucru.
- site-ul web - este o locație centrală a diferitelor pagini web care sunt toate legate și pot fi accesate vizitând pagina de pornire a site-ului folosind un browser.
- site web - este o colecție conexă de fișiere World Wide Web (WWW) care include un fișier de început numit o pagină de pornire. O companie sau o persoană vă informează cum să ajungeți la site-ul Web, oferindu-vă adresa paginii de pornire. Din pagina de pornire, puteți accesa toate celelalte pagini de pe site-ul lor.
- Pagină web - este un document scris în mod obișnuit în HTML (Hypertext Markup Language), accesibil prin Internet sau alte rețele folosind un browser de Internet. O pagină web este accesată introducând o adresă URL și poate conține text, grafice și hyperlink-uri către alte pagini web și fișiere. Pagina pe care o citiți acum este un exemplu de pagină web.
https://www.computerhope.com/jargon/w/webpage.htm
Enumerati etapele de elaborare a unui site web.
ETAPA1:COLECTAREA INFORMATIILOR
SCOPUL
În ce scop a fost creat site-ul ? Va oferi vizitatorilor informații ? Va promova un serviciu, va vinde un produs ? ...
OBIECTIVELE
Ce speră să realizeze clientul prin construirea website-ului ? Cele mai frecvente obiective ar fi de a face bani sau de a schimba informații.
PUBLICUL TINTA
Există un grup de oameni căruia i se adresează website-ul (și care vor ajuta la atingerea obiectivelor) ? Este foarte utila creionarea profilului vizitatorului pentru a determina cel mai bun design pentru site. Se vor lua in considerare vârsta, sexul, interesele, etc.
CONȚINUT
Ce fel de informații dorește să găsească pe site publicul țintă ? Cauta informatii specifice unui anumit domeniu, cauta un serviciu, cauta un produs ...
În ce scop a fost creat site-ul ? Va oferi vizitatorilor informații ? Va promova un serviciu, va vinde un produs ? ...
OBIECTIVELE
Ce speră să realizeze clientul prin construirea website-ului ? Cele mai frecvente obiective ar fi de a face bani sau de a schimba informații.
PUBLICUL TINTA
Există un grup de oameni căruia i se adresează website-ul (și care vor ajuta la atingerea obiectivelor) ? Este foarte utila creionarea profilului vizitatorului pentru a determina cel mai bun design pentru site. Se vor lua in considerare vârsta, sexul, interesele, etc.
CONȚINUT
Ce fel de informații dorește să găsească pe site publicul țintă ? Cauta informatii specifice unui anumit domeniu, cauta un serviciu, cauta un produs ...
ETAPA2 : PLANIFICARE
Folosind informatiile colectate in etapa 1 se va realiza un plan al site-ului: harta site, tema principala, subteme, etc. Aici se vor stabili si tehnologiile ce vor fi folosite pentru implementare.
ETAPA 3: DESIGN
Este etapa in care se va determina aspectul/grafica site-ului, unul din factorii cheie fiind publicul tinta. Intr-un anume fel va arata un site care vizeaza o institutie financiara si altfel unul care comercializeaza lenjerie de dama. Se vor stabili culorile ce vor fi folosite in site, fonturile, layout, etc...
ETAPA 4: IMPLEMENTARE
Este etapa efectiva de realizare a website-ului folosind toate tehnologiile stabilite anterior (in cadrul etapei 2).
ETAPA 5: TESTARE SI LIVRARE
Aceasta etapa este etapa retusurilor finale, site-ul este practic gata, doar ca trebuie testat. Daca apar probleme, sunt remediate. Se vor testa functionalitatea formularelor, scripturilor, compatibilitatea cu diverse browsere (stiind ca exista diferente de afisare de la browser la browser), viteza de incarcare, etc... Daca totul este in regula site-ul poate fi livrat clientului.
Elaborarea unui site este un proiect deoarece:
1. are un scop și obiective
2. rezultatele au caracter de unicitate
3. este limitat în timp
Комментариев нет:
Отправить комментарий