Descrieți noțiunile
- Web - este denumirea comună a World Wide
Web, un subset al internetului format din paginile care pot fi accesate de un
browser Web. Mulți oameni presupun că Web-ul este același ca și Internetul și
folosesc acești termeni interschimbabil. Cu toate acestea, termenul Internet se
referă de fapt la rețeaua globală de servere care face posibilă schimbul de
informații care se întâmplă pe Web. Deci, deși Webul compune o mare parte din
Internet, dar nu sunt unul și același lucru.
- site-ul web - este o locație centrală a
diferitelor pagini web care sunt toate legate și pot fi accesate vizitând
pagina de pornire a site-ului folosind un browser.
- site web - este o colecție conexă de fișiere
World Wide Web (WWW) care include un fișier de început numit o pagină de
pornire. O companie sau o persoană vă informează cum să ajungeți la site-ul
Web, oferindu-vă adresa paginii de pornire. Din pagina de pornire, puteți
accesa toate celelalte pagini de pe site-ul lor.
- Pagină web - este un document scris în
mod obișnuit în HTML (Hypertext Markup Language), accesibil prin Internet sau
alte rețele folosind un browser de Internet. O pagină web este accesată
introducând o adresă URL și poate conține text, grafice și hyperlink-uri către
alte pagini web și fișiere. Pagina pe care o citiți acum este un exemplu de
pagină web.
https://www.computerhope.com/jargon/w/webpage.htm
Enumerati etapele de elaborare a unui site web.
ETAPA1:COLECTAREA INFORMATIILOR
SCOPUL
În ce scop a fost creat site-ul ? Va oferi vizitatorilor informații ? Va promova un serviciu, va vinde un produs ? ...
OBIECTIVELE
Ce speră să realizeze clientul prin construirea website-ului ? Cele mai frecvente obiective ar fi de a face bani sau de a schimba informații.
PUBLICUL TINTA
Există un grup de oameni căruia i se adresează website-ul (și care vor ajuta la atingerea obiectivelor) ? Este foarte utila creionarea profilului vizitatorului pentru a determina cel mai bun design pentru site. Se vor lua in considerare vârsta, sexul, interesele, etc.
CONȚINUT
Ce fel de informații dorește să găsească pe site publicul țintă ? Cauta informatii specifice unui anumit domeniu, cauta un serviciu, cauta un produs ...
În ce scop a fost creat site-ul ? Va oferi vizitatorilor informații ? Va promova un serviciu, va vinde un produs ? ...
OBIECTIVELE
Ce speră să realizeze clientul prin construirea website-ului ? Cele mai frecvente obiective ar fi de a face bani sau de a schimba informații.
PUBLICUL TINTA
Există un grup de oameni căruia i se adresează website-ul (și care vor ajuta la atingerea obiectivelor) ? Este foarte utila creionarea profilului vizitatorului pentru a determina cel mai bun design pentru site. Se vor lua in considerare vârsta, sexul, interesele, etc.
CONȚINUT
Ce fel de informații dorește să găsească pe site publicul țintă ? Cauta informatii specifice unui anumit domeniu, cauta un serviciu, cauta un produs ...
ETAPA2 : PLANIFICARE
Folosind informatiile colectate in etapa 1 se va
realiza un plan al site-ului: harta site, tema principala, subteme, etc. Aici
se vor stabili si tehnologiile ce vor fi folosite pentru implementare.
ETAPA 3: DESIGN
Este etapa in care se va determina aspectul/grafica
site-ului, unul din factorii cheie fiind publicul tinta. Intr-un anume fel va
arata un site care vizeaza o institutie financiara si altfel unul care
comercializeaza lenjerie de dama. Se vor stabili culorile ce
vor fi folosite in site, fonturile, layout, etc...
ETAPA 4: IMPLEMENTARE
Este etapa efectiva de realizare a website-ului
folosind toate tehnologiile stabilite anterior (in cadrul etapei 2).
ETAPA 5: TESTARE SI LIVRARE
Aceasta etapa este etapa retusurilor finale, site-ul
este practic gata, doar ca trebuie testat. Daca apar probleme, sunt remediate.
Se vor testa functionalitatea formularelor, scripturilor, compatibilitatea cu
diverse browsere (stiind ca exista diferente de afisare de la browser la
browser), viteza de incarcare, etc... Daca totul este in regula site-ul poate
fi livrat clientului.
Elaborarea unui
site este un proiect deoarece:
1. are un
scop și obiective
2. rezultatele
au caracter de unicitate
3. este limitat
în timp
Комментариев нет:
Отправить комментарий